sobota, 22 grudnia 2012

Szybki piernik z Delectą

Uwielbiam słodycze (niestety), i nie wyobrażam sobie Świat Bożego Narodzenia bez piernika. Wiele razy próbowałam róznych przepisów, często receptury bywały pracochłonne, kosztowne (miód) i ogólnie nastepowało jedno wielkie zawracanie głowy, aż w złości kupiłam kiedyś piernik Delecty. Nie jestem fanką gotowych ciast z proszku, ale piernik który przygotowałam już -enty raz pozytywnie mnie zaskakuje :).


Wychodzi pysznie, zwłaszcza kiedy przygotuję wersję wzbogaconą :) czyli z dodatkiem sporej ilości (3 garstki) orzechów laskowych i włoskich oraz rodzynek. Przygotowanie jest dziecinnie proste, dodatkowe zakupy (oprócz ciasta) to 3 jajka, margaryna i bakalie, ewentualnie polewa czy też składniki potrzebne do przyrządzenia takowej.




Zamiast jednego sporego ciasta przygotowuję dwa mniejsze - w "keksówkach". Teraz do piekarnika na jakieś 50 minut ... Studzenie ... i polewa. 

Bardzo lubię trufle, wykorzystałam więc cukierki do przygotowania polewy. Pięc trufli pokruszyłam, wrzuciałam do garnka, dodałam odrobinę mleka i ... już.



Obsypałam ciasto płatkami migdałowymi ...


I voila! potrawa gotowa ;D!

PS: Pierniki powstały późną nocą, stąd ta supernova w garnku z polewą ...

Spróbujecie?

Buziak, K.

25 komentarzy:

  1. Wygląda smakowicie :) Jadłam chyba kiedyś taki "gotowy" piernik, pamiętam, że był pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten wychodzi świetnie :), szczerze mówiąc lepiej niż wychodziły mi inne, "prawdziwe" ;).

    OdpowiedzUsuń
  3. u mnie w tym roku sprawdzony już rok temu przepis na piernik, o ten - jest pyszny, szybki i bardzo prosty http://www.mojewypieki.com/przepis/piernik-przekladany
    A Twój pomysł na polewę truflową jest świetny! :) daj kawałek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) zapraszam, do piernika mam fajną herbatkę: pu-erh z różą i czerwonym pieprzem :))) Jeśli wystarczy mi czasu zrobię drugi piernik z Twojego przepisu :)!

      Usuń
    2. o tak, herbatkę też poproszę, zestawienie brzmi świetnie!
      a ta truflowa polewa nie może mi wyjść z głowy, że też ich nie mam w domu!

      Usuń
    3. Fajna jest bo ten rum z trufli pasuje do korzennego ciacha :).

      Usuń
  4. pieknie wyglada i apetycznie:)))))))))
    Kochana - Najserdeczniejsze życzenia szczęśliwych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia oraz wszelkiej pomyślności i sukcesów w nadchodzącym roku- Agata

    OdpowiedzUsuń
  5. lubię te pierniki :) szybko sie robi a i są bardzo dobre :) pyycha :)

    OdpowiedzUsuń
  6. woooow :D najfajniejsze jest to ze mimo wsyztsko urozmaicasz te gotowe rzeczy :DD ja jesczez sie nie odwazylam i dalej robie tylko tak jak jest napisane na opakowaniu :D cyzli proszek i jajka i cos tam ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odważ się i dorzuć coś "od siebie", warto! ;)

      Usuń
  7. Też nie wyobrażam sobie Świąt Bożego Narodzenia bez piernika! Najgorsze, że mama zrobiła go już chyba w środę, a nie pozwoliła jeść :P A zapach unosił się po całym domu i strasznie kusił...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w końcu swój zawinęłam w folię aluminiową, i spokój ;)

      Usuń
  8. Ja lubię jeszcze ich czekoladowe ciasto:) Też jest dobre;)
    Twój piernik wygląda przepięknie, i napewno szybko zniknie ze stołu!:)
    P.S Wesołych świąt kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę spróbować :). I Tobie też wesołych Świąt i wszystkiego naj naj :* :)!

      Usuń
  9. Uwielbiam piernik :) U mnie w domu dziś unosi się zapach szarlotki i sernika :) Wesołuch Świąt! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja właśnie wyjęłam drożdżowe z piekarnika, ale jakoś podejrzanie mi wygląda ... Wesołych Świąt :)!

    OdpowiedzUsuń
  11. Jasne, że spróbuje ! Wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wiesz może czy można go odstawić na jakiś tydzień?

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń