wtorek, 31 lipca 2012

Moje czytadła :) (1)




Ostatnio poszłam sobie do księgarni. Trafiłam na wspomnienia o Magdalenie Samozwaniec (spisane przez jej męża) i przypomniała mi się jedna z wielu moich ulubionych książek: "Maria i Magdalena".

Nie wiem czy lubicie tzw. książki obyczajowe - ja uwielbiam! W historii nigdy nie interesowały mnie wielkopomne wydarzenia, ale codzienne życie zwykłych i niezwykłych ludzi.


"Maria i Magdalena" pokazuje przedwojenny świat w nietypowy, pełen humoru ale i refleksji sposób.

Znajdziecie tutaj opisy przeróżnych ludzkich charakterów (jedną z głównych postaci jest Maria Pawlikowska - Jasnorzewska, czyli Lilka, ukochana siostra Madzi) , rozrywek (wywoływanie duchów i "wieczór sardynek"), podróży (Rumunia i Turcja), miejsc (pracownia "tatki" Kossaka) a wszystko to okraszone niepowtarzalnym humorem Magdaleny S. 


Mnóstwa ciekawych rzeczy się dowiedziałam, uśmiałam się setnie, wzruszyłam wiele razy. Jeśli szukacie ciekawej i mądrej książki na wakacje - POLECAM :))).


Przeczytajcie!


http://www.taniaksiazka.pl/maria-i-magdalena-samozwaniec-magdalena-p-855.html?gclid=CICHyubUt7ECFUFO3wodoiQAdg

 - tutaj znalazłam książkę w cenie 20 zł, ja mam 2 tomy, ale to musi być to samo :).



4 komentarze:

  1. Jak przedwojenny świat to koniecznie poszukam w bibliotece!

    OdpowiedzUsuń
  2. Będziesz zachwycona :) To naprawdę świetna książka!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam te książki na półce w domu i czytała je już 2 czy 3 razy, wracam co jakiś czas żeby sobie odświeżyć:) Uwielbiam je! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Teraz czytam "30 lat życia z Madzią" Zygmunta Niewidowskiego, już nie tak dowcipnie i wesoło, ale ciekawie. Polecam!

      Usuń