sobota, 1 września 2012

Chlebek sobotni :)

Od ponad roku jestem posiadaczką automatu do pieczenia chleba, który używany był bardzo intensywnie zaraz po zakupie, a potem troszkę się przykurzył ...
Wyciągnęłam go dziś i postanowiłam upiec chleb. Zdecydowałam się na chlebek żytni z papryką i czarnymi oliwkami.



Czuję że maszynka będzie teraz częściej używana.

Oczywiście pyszny chleb można upiec sobie w piekarniku, ale automat jest dużym udogodnieniem. Ma gotowe programy, przygotowuje ciasto, ogrzewa, miesza, piecze i automatycznie się wyłącza. Można go też użyć do przygotowania prostego ciasta typu babka, dżemu i ciasta na pizzę (surowego :)).



Najlepszym chlebem jaki udało mi się zrobić był chlebek żytni z wędliną i oregano :). Jedliśmy go bez dodatków albo z masłem, taki był pyszny :). Dzisiejszy też jest smaczny, pasuje do żółtego sera.

A Wy jakie pieczywo lubicie? Pieczecie samodzielnie chleb albo jakieś fajne drożdżowe bułeczki czy ciasta? Dajcie znać, bo szukam przepisu na smaczne i łatwe w przygotowaniu drożdżówki :)

Miłej, słonecznej i ciepłej niedzieli,

K.

16 komentarzy:

  1. Taka maszynka to naprawdę fajna sprawa, szkoda że nie posiadam;)
    Zazdroszczę i gratuluję wypieków:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ;) dziękuję! Jeśli chciałabyś upiec chleb w domciu, to są specjalne gotowe mieszanki i piecze się ciasto normalnie, w blaszce. Nie próbowałam, ale podobno też wychodzi dobry :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja u siebie nie mam miejsca na maszynę do chleba, ale jak jestem u rodziców, to zawsze zamawiam bochenek;) Widzę, że masz nóż ceramiczny, czaję się na takowe, dobrze się sprawdzają?

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie super :). Zwłaszcza ze wcześniej miałam ten zestaw z Ikea za 12 zł. ;) - stojaczek był ładny, ale noże zasadniczo odmawiały krojenia. Te nowe są ostre, dobrze "trzymają się" w ręce, są lekkie i porządnie kroją. Siostra zamawiała je gdzieś na Allegro :).
    Maszyna miejsca trochę zajmuje, ja ją z kolei zabrałam od rodziców bo przeszkadzała i nikomu nie chciało się jej używać ;))).

    OdpowiedzUsuń
  5. Przydałoby mi się takie urządzenie :) świetna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne jest ;). I dużo różnych modeli do wyboru, są nawet takie w których można wypiekać bułki!

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda i myślę, że smakuje genialnie :) Niestety nie mam takiego urządzenia i chleb kupuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci ze ja mimo tego że mam taki przyrząd w domu, najczęściej też kupuję pieczywo ;) moje lenistwo nie zna granic ... ;)

      Usuń
  8. Fajne urządzenie, i bardzo przydatne; jakbym takie miała to myślę że często gościł by u mnie świeżutki chlebek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początku piekłam co dwa dni, a teraz jak mi się przypomni ;). Ale warto mieć takiego "pomocnika" w domciu :)

      Usuń
  9. moja mama piecze taki chleb na zakwasie, sama wszystko wyrabia i też jest cudowny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś koleżanka mnie poczęstowała takim na zakwasie :) Pycha :).

      Usuń
  10. Chodzi za mną taka maszynka do wypieku chleba. Ale po 1. nie mam w tej chwili funduszy, a po 2., co znacznie ważniejsze, nie mam na nią miejsca w mojej mikroskopijnej i już wypchanej do granic możliwości kuchni :( Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń