niedziela, 2 września 2012

READING IS COOL!


     Właśnie przeczytałam odpowiedzi Madzi MizzVintage na pytania zawarte w TAGu READING IS COOL  i postanowiłam przyłączyć się do zabawy :).  Od zawsze uwielbiam czytać, czytam wszystko co "wpadnie" mi w ręce, często po kilka pozycji równocześnie :). To zamiłowanie zawdzięczam rodzicom i Babci.W czasach PRLu, kiedy książki były właściwie towarem deficytowym, ja miałam do dyspozycji pełne półki albumów, encyklopedii, pięknych książek i książeczek dla dzieci (te wycinane z MISIA mam gdzieś do dziś!). Szacunek do książki i słowa pisanego został mi więc wpojony w sposób naturalny, poprzez dobry przykład ;P. I zawsze będę pamiętać przedpołudnia z moją kochaną Babcią która czytała mi na głos wierszyki, opowiadania, baśnie ... :). 

No nic, przejdźmy do pytań :).

1. O jakiej porze dnia czytasz najchętniej?

Każda pora jest dobra ;). Ale wiadomo, większość dnia spędzam w pracy, więc najczęściej czytam wieczorem, kiedy mam już wszystko "z głowy". Kiedy mam wolne, potrafię czepić się ksiązki i czytać nawet do 3 nad ranem :).

2. Gdzie czytasz?


Najlepiej czyta mi się w domu, kiedy nikt mnie nie zaczepia, ale czytam też w autobusach żeby nie tracić czasu ;).

3. W jakiej pozycji najchętniej czytasz?

Leżąc na brzuchu albo siedząc "po turecku" na rozłożonej kanapie.

4. Jaki rodzaj książek czytasz najchętniej?

Wszelkie "historie obyczajów", autobiografie, pamiętniki, wspomnienia.

5. Jaką książkę ostatnio kupiłaś / dostałaś?

 Ha! Jest to "Fotografia cyfrowa dla bystrzaków" : D. Niestety nieszczególnie mnie "wciągnęła".

6. Co czytałaś ostatnio?

Oprócz wymienionego wyżej dzieła czytałam wspomnienia o Madzi Samozwaniec, "Wstydliwą historię piękna" Ruth Brandon i słynne "Służące" do których na pewno wrócę.

7. Co czytasz obecnie?

"Ludzi z wysp" Elizabeth Gilbert, "Manhattan pod wodą" Zuzanny Głowackiej, przeglądam "Sztukę przetrwania" Trinny & Susannah i ciągle na nowo odkrywam "Kota Simona" :).

8. Używasz zakładek, czy zaginasz ośle rogi?

 Zakładki! Moje zakładki to ładne metki odczepione od ubrań, zwieńczone miłym w dodytku sznureczkiem ;).

9. Audiobook czy książka?

Jedno i drugie - audiobooki doceniam szczególnie podczas prac domowych typu "pieczenie ciasta" i kiedy mam tak zmęczone oczy, że nie daję rady czytać.

10. Jaka jest Twoja ulubiona książka z dzieciństwa?

Ulubionych mam mnóstwo. Książką która wywarła na mnie ogromne wrażenie była lektura - "Pies, który jeździł koleją".

11. Którą z postaci literackich cenisz najbardziej?

 Kurczę, nie wiem...

12. Ulubione książki.

Musiałabym podzielić na kategorie; "poprawiacze humoru", "odkrywanie rzeczy oczywistych", "tęsknota" ... Za dużo ich mam, żeby wymieniać :).

Zapraszam Was Kochane do odpowiedzi na pytania, taguję wszystkich chętnych :).

4 komentarze:

  1. Super, już sobie odnotowałam kilka tytułów:) Będzie co czytać jesienią:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Przeczytaj koniecznie "Marię i Magdalenę" M. Samozwaniec, ciekawa jestem czy Ci się spodoba!

      Usuń
  2. To ja zapraszam do siebie na odpowiedź :)

    http://agniecha1988.blogspot.com/2012/09/tag-reading-is-cool.html

    OdpowiedzUsuń